|
|
|
|
|
KOLEKCJA WOODY ALLENA - zestaw 20 filmów DVD
|
|
Kolekcja zawiera 20 najbardziej znanych filmów Woody'ego Allena.
BANANOWY CZUBEK (Bananas)
Fielding Mellish pod wpływem Nancy angażuje się w politykę. Zaczyna brać udział w ulicznych demonstracjach, wygłasza odczyty, za wszelką cenę stara się zaimponować Nancy. Ta jednak pragnie spotykać się tylko z prawdziwym politycznym liderem. Fielding wyjeżdża zatem do San Marcos, gdzie przyłącza się do rebeliantów a po zakończonej rewolucji zostaje prezydentem kraju.
WSZYSTKO, CO ZAWSZE CHCIELIŚCIE WIEDZIEĆ NA TEMAT SEKSU, ALE BALIŚCIE SIĘ ZAPYTAĆ (Everything You Always Wanted To Know About Sex, But Were Afraid To Ask)
Woody Allen - reżyser, autor scenariusza i jedna z gwiazd w filmie "Wszystko co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale baliście się zapytać" prezentuje swoje satyryczne spojrzenie na sprawy seksu, a także prześmiewa się z różnych stylów i technik filmowych.
Jest to znakomity przykład szydzenia z mediów i propagowanych przez nie wartości moralnych. Scenariusz oparty jest na książce doktora Davida Reubena pod tym samym tytułem i w samym filmie Allen udziela zabawnych odpowiedzi na pytania postawione przez dobrego doktora.
W szeregu nowelek filmowych budujących cały film występuje plejada gwiazd a wśród nich obok niepowtarzalnego Woody Allena możemy podziwiać Johna Carradinea, Burta Reynoldsa czy Tonyego Randalla.
ŚPIOCH (Sleeper)
Komedia utrzymana w konwencji science fiction.
Neurotyczny właściciel sklepu ze zdrową żywnością Miles Monroe poddaje się w 1973 roku drobnemu zabiegowi chirurgicznemu, ale ponieważ operacja nie udaje się, lekarze postanawiają go zahibernować. Miles budzi się po dwustu latach w totalitarnym świecie rządzonym przez Wielkiego Brata, świecie pełnym gigantycznych roślin i automatów do wszystkiego włącznie z życiem erotycznym. Bohater - przebrany początkowo za robota - wplątuje się w: 1. romans ze swoją właścicielką; 2. podziemną walkę z totalitarnym systemem.
Film jest doskonałą parodią gatunku, w której wielbiciele kina science fiction odnajdą aluzje do większości klasycznych dzieł.
MIŁOŚĆ I ŚMIERĆ (Love and Death)
Pomysły Woody'ego Allena nie mają końca. W swoim piątym całkowicie autorskim obrazie twórca zwraca się ku literaturze rosyjskiej tworząc jeden z najbardziej zabawnych filmów w swojej karierze. Zobacz wspaniale rozśmieszającą i cudownie eklektyczną esencję rosyjskiej duszy" (New York Magazine), która po raz kolejny udowadnia, że Allen jest prawdziwym geniuszem komedii" (Cosmopolitan).
Tchórzliwy uczony Boris Grushenko (Allen) od lat kocha się w przeuroczej Sonii (Diane Keaton). Jednocześnie czuje ogromną niechęć do służby wojskowej Kiedy jednak jego wybranka planuje poślubić śmierdzącego sprzedawcę śledzi, Boris wstępuje do armii i rusza na wojnę z Napoleonem. Powraca jako bohater wojenny lecz bez grosza przy duszy i, o dziwo, Sonia godzi się za niego wyjść. Przed nimi iście bogate życie: kontemplacje filozoficzne, celibat i najbardziej wykwintne posiłki ... ze śniegu. Gdy francuskie wojska wkraczają do Rosji, a Sonja wpada na pomysł zamachu na Napoleona - to właśnie Boris przekonuje się, że Bóg jest przeceniony, w zaświatach brakuje damskiego towarzystwa, a anioł śmierci jest niegodny zaufania!
ANNIE HALL (Annie Hall)
"Annie Hall" uważany jest za przełomowy film Woody Allena (zdobywca czterech Oscarów, w tym za Najlepszy Film Roku). Film bawiąc zmusza także do myślenia. Uznany przez krytyków za największe dzieło w dorobku Allena "Annie Hall" potwierdza, że "Allen zakończył swą drogę wiodącą od zwykłego komika, po błyskotliwego humorystę, od autora komedii i pomysłowego reżysera, aż po nowatorskiego i kreatywnego artystę" Sunday Review.
Życie Alvy Singera (Allen) jednego z najbardziej błyskotliwych komików na Manhattanie, zmienia się, gdy jego najlepszy przyjaciel Rob (Tony Roberts) przedstawia go uroczej piosenkarce z nocnego klubu, Annie Hall (Diane Keaton).
Alvy nie zdaje sobie sprawy, że jest naprawdę zakochany, do czasu gdy Annie poszukując nowego życia i ... kochanka (Paul Simon) porzuca go. Dopiero wtedy Alvy robi wszystko, aby odzyskać Annie - czyli to co w życiu najważniejsze - prawdziwą miłość.
WNĘTRZA (Interiors)
Pierwszy poważny dramat Woody'ego Allena, ukazuje relacje w rodzinie przeżywającej kryzys. Allen, stworzył wyjątkowy i poruszający obraz, który "na zawsze wpisał się w historię kina" (The Hollywood Reporter).
Kiedy po wielu latach małżeństwa Eve (Geraldine Page), dekoratorka wnętrz, zostaje porzucona przez męża Arthura (E.G. Marshall), pozornie dobre relacje pomiędzy ich trzema córkami przyjmują nieoczekiwany obrót. Obnażona zazdrość, kompleksy i niechęci zaczynają wypełniać dotychczas spokojny dom. Pisarka Renata (Diane Keaton), niepewna przyszłości Flyn (Kristin Griffith) i początkująca aktorka Joey (Marybeth Hurt), zostają poddane ciężkiej próbie. Dla dobra matki siostry starają się ze sobą porozumieć, jednak kiedy ojciec ogłasza, że postanawia ożenić się z kobietą, dla której opuścił rodzinę tragedia jest tylko kwestią czasu...
MANHATTAN ( Manhattan)
Nominowany do dwóch Oscarów za scenariusz i dla najlepszej aktorki drugoplanowej i uznany za jeden z najlepszych filmów w dorobku Woody Allena "Manhattan" jest melancholijnym wyznaniem miłości do rodzinnego miasta reżysera - Nowego Jorku i dogłębnym portretem tej metropolii. Allen porusza w nim problem miejskiej alienacji i wszechogarniającej pustki w mieście, które wyzute jest z wszelkich uczuć z powodu narkotyków, barów szybkiej obsługi i mechanicznego seksu. Zrealizowany w technice czarno-białej pierwszy film Allena nakręcony w tej konwencji i ubarwiony wspaniałą muzyką Gershwina "Manhattan" jest rzetelnym portretem swoich czasów, który może być przedmiotem studiów i analiz przez całe dekady - Time Magazine.
42-letni mieszkaniec Manhattanu Isaak Davis (Allen) ma pracę, której nienawidzi, 17-letnią dziewczynę Tracy (Mariel Hemingway), której nie kocha, byłą żonę lesbijkę (Meryl Streep) piszącą "szczerą" książkę o ich małżeństwie ... żonę, którą Isaak chętnie by udusił gołymi rękami.
Wszystko się zmienia gdy związuje się z pełną seksu i inteligentną Mary (Diane Keaton), rozstaje się z Tracy, porzuca pracę i nareszcie cieszy się życiem, które nabrało sensu i kolorytu, życiem w mieście w którym seks jest tak łatwy i powszechny jak uścisk dłoni a do świata prawdziwej miłości prowadzą obrotowe drzwi ...
WSPOMNIENIA Z GWIEZDNEGO PYŁU (Stardust Memories)
Oto "zwariowana, zabawna" (The New York Times), ostra satyra Woody'ego Allena na cenę jaką płaci się za sławę i popularność. Jest to opowieść o pozbawionym wszelkich złudzeń filmowcu, która przez wielu krytyków nazwana została "pozycją obowiązkową" (Jeffrey Lyons) dla każdego wielbiciela talentu Allena!
Legendarny komik Sandy Bates (Allen) ma dosyć bycia mistrzem komedii i pragnie zrealizować się w innej dziedzinie. Krążąc na skraju załamania nerwowego bierze udział w weekendowej retrospektywie własnej twórczości. Konfrontuje znaczenie swojej pracy, wspomnienia swej wielkiej miłości, Dorrie (Charlotte Rampling) i wartość związku z obecną dziewczyną, Isobel (Marie-Christine Barrault). Zmagając się z halucynacjami, wizytami obcych i krwiopijcami ze studia produkcyjnego Bates desperacko szuka sensu dalszego życia i odpowiedzi na najważniejsze pytania.
SEX (SEKS) NOCY LETNIEJ (A Midsummer Night's Sex Comedy)
"Piękny jak obrazy impresjonistów" (The New York Times), "lekki i zmysłowym" (LA Weekly) film "najlepszego twórcy komedii w Ameryce" (The Film Journal)!
Woody Allen w znakomitej formie - jako reżyser, scenarzysta i aktor! Towarzyszą mu takie gwiazdy jak Mia Farrow (po raz pierwszy u Allena), Jose Ferrer, Julie Hagerty, Tony Roberst oraz Mary Steenburgen.
Miłość i magia wiszą w powietrzu! Przekonują się o tym goście pewnego wynalazcy Andrew i jego żony Adrian odwiedzając ich uroczą posiadłość z okazji ceremonii zaślubin filozofa Leopolda z młodą i piękną Ariel. Atmosferę rozgrzewa do czerwoności przybycie przyjaciela Andrew, doktora Maxwella Jordana wraz z Dulcy, bardzo niegrzeczną pielęgniarką... W magiczny wieczór Ariel ulega Maxwellowi, Leopold uwodzi Dulcy a państwo młodzi mówią "tak" wszystkim... poza sobą!
ZELIG (Zelig)
Wielu pyta czy Zelig to człowiek z osobowością. Ba! Nie jedną!
Zobacz jeden z najbardziej zabawnych filmów w karierze Woody'ego Allena i odkryj prawdę dotyczącą zaburzenia osobowości! Czy jesteś gotowy na rozrywkę najwyższych lotów w niesamowitych proporcjach? Oto nominowana do dwóch Oscarów "zapierająca dech w piersiach" (Playboy) "czysta magia" (Newsweek) podkreślająca status reżysera jako premiera amerykańskiego kina" (The New York Times)!
Leonard Zelig, społeczny i medyczny fenomen, niczym kameleon potrafi upodobnić się do osoby, z którą przebywa. Leczony przez dr Eudorę Fletcher (Farrow), mężczyzna zaczyna pozbywać się objawów nagłego zmieniania osobowości wraz z wizerunkiem i ujawniać wrażliwe strony. Wkrótce, z paranoika poprzez gwiazdę mediów, Zelig staje się narzeczonym Eudory. Szczęście kobiety trwa jednak krótko - zagubione osobowości Leonarda nie dają o sobie zapomnieć. Mężczyzna znika z powierzchni Ziemi zmuszając doktor Fletcher do poszukiwań człowieka, który mógł wcielić się w każdego...
DANNY ROSE Z BROADWAYU (Broadway Danny Rose)
Jeśli jesteś broadwayowskim impresario, a twoi klienci to grająca na pianinie papuga, stepujący jednonogi tancerz czy jąkający się brzuchomówca, wiesz, że daleko nie zajdziesz. Oto Danny Rose - powiedzmy sobie szczerze: nieudacznik. Czym wyróżnia się on zatem wśród innych agentów? Otóż Danny dostaje jedną na milion szansę zabłyśnięcia w branży. Wszystko na skutek nagłego sukcesu innego podopiecznego Lou Canovy, wykonawcy starych melodii. Nad wielkim i wyprzedanym koncertem zbierają się jednak czarne chmury. Lou nie zaśpiewa, dopóki na występ, na którym będzie obecna jego żona, Danny nie przyprowadzi drugiej miłości śpiewaka, Tiny (Mia Farrow). Odkrywając, że kochanka Canovy utrzymuje kontakty z mafią, Rose zdaje sobie sprawę, że ten wieczór zapamięta do końca swoich dni. Chcąc zachować pozory i uratować resztę swojej kariery mężczyzna zrobi wszystko, by przedstawienie trwało. W przeciwnym wypadku kurtyna opadnie na coś więcej niż teatralną scenę...
PURPUROWA RÓŻA Z KAIRU (The Purple Rose of Cairo)
W "jednym z najlepszych filmów o filmie, jakie kiedykolwiek nakręcono" (Time Magazine) Woody Allen po raz kolejny łamie konwencje i tworzy wspaniałą, magiczną opowieść o życiu, miłości, iluzji i nadziei. Nominowany na Oscara w kategorii Najlepszy scenariusz oryginalny, hołd reżysera dla kina i jego twórców, jak żaden inny obraz "ukazuje prawdziwą magię X muzy" (Screen International) w najlepszy z możliwych sposób! Wspaniałe i pamiętne kreacje stworzyli tu m.in. Mia Farrow, Jeff Daniels, Danny Aiello i Diane West.
Samotna kelnerka Cecilia (Farrow) znajduje ukojenie w projekcjach filmowych. Uzależniona od srebrnego ekranu, odwiedza kino kiedy tylko może. Oglądając kolejny raz seans Purpurowej róży z Kairu Cecilia nie może się spodziewać, że czeka ją przygoda, która na zawsze odmieni jej szare życie. Zaskoczona wyjściem z ekranu głównego bohatera odkrywa wielkie zauroczenie filmową postacią. To romans, na który czekała całe życie. Los ma dla niej jeszcze większą niespodziankę - wkrótce Cecilia poznaje aktora, który stworzył ową kreację. Zakochana w ideale i zauroczona gwiazdą z pierwszych stron gazet, skromna wielbicielka kina odkrywa, że granicę pomiędzy rzeczywistością a fantazją wyznacza tylko przyspieszone bicie serca...
HANNA I JEJ SIOSTRY (Hannah And Her Sisters)
Pełen śmiechu, łez i subtelnego piękna film "Hanna i jej siostry" jest wspaniałym dokonaniem w dorobku Woody'ego Allena.
Zdobywca 3 Oscarówr z doskonałymi kreacjami aktorskimi "Hanna i jej siostry" jest opowieścią o trzech niezwykłych kobietach.Najstarsza córka - Hanna Mia Farrow jest oddaną żoną, kochającą matką i odnosząca sukcesy aktorką. Jest także prawdziwą i lojalną podporą dla swoich dwóch, ciągle jeszcze szukających celu w życiu sióstr - Lee Barbara Hershey i Holly Dianne Wiest - jest emocjonalnym kręgosłupem całej rodziny, która zdaje się tego wcale nie doceniać. Gdy jednak doskonale uporządkowany świat Hanny zostaje zniszczony przez siostrzaną rywalizację, kobieta zdaje sobie nagle sprawę, że jest tak samo samotna i zagubiona jak wszyscy inni. Aby się odnaleźć, musi dokonać wyboru między niezależnością rodziny z którą żyje a rodziną bez której żyć nie może.
ZŁOTE CZASY RADIA (Radio Days)
Słuchając audycji radiowych o super bohaterach, misjach szpiegowskich i pięknych gwiazdach filmowych, 10-letni Joe Needleman marzy, by pewnego dnia przytrafiła mu się podobna przygoda. Chciałby zobaczyć na horyzoncie wrogą łódź podwodną, nieprzyjazną flotę powietrzną lub, w ostateczności, skąpo ubraną nauczycielkę z podstawówki. Kiedy Joe snuje fantazje przy głosach dobiegających z głośnika, spikerzy i prezenterzy zasiadający przy mikrofonach również nie stronią od marzeń. Gwiazdy przemijają, kariery upadają, trendy odchodzą - mimo wszystko jedno jest pewne: złote czasy radia może i zanikają, jednak magia wspomnień 10-latka trwa...
WRZESIEŃ (September)
Po przejściu załamania nerwowego, Lane (Farrow) powraca w rodzinne strony do Vemont, by odzyskać siły. Zauroczona adorującym ją sąsiadem, kobieta jest decyduje się opuścić dom i zacząć nowe życie. Gdy uczucia mężczyzny słabną, a matka przybywa z druzgocącą wiadomością, Lane wpada wyniszczającą sieć pasji, oszustwa i manipulacji. Jedyną drogą wyjścia z sytuacji jest pokonanie paraliżującego strachu i konfrontacja z przerażającą tajemnicą sprzed lat...
INNA KOBIETA (Another Woman)
Inteligentna, odnosząca sukcesy i szczęśliwie zamężna Marion (Rowlands) uważa swoje życie za zadowalające. Wszystko zmienia się z chwilą poznania pewnej kobiety (Farrow), która otwiera jej oczy na drzemiącą w sercu wewnętrzną pustkę. Marion odkrywa prawdy dotyczące swojego małżeństwa, niewierności męża (Holm) i uczucia do innego mężczyzny (Hackman). Idąc za przesłaniem "teraz albo nigdy" kobieta postanawia diametralnie zmienić swoje życie i odzyskać utraconą przed laty pasję, która pozwalała jej osiągnąć wszystko, czego pragnęła.
ZBRODNIE I WYKROCZENIA (Crimes and Misdemeanors)
W dziewiętnastym filmie Allena wkraczamy w świat twórców filmowych i producentów telewizyjnych.
Cliff Stern (Allen), pełen ideałów filmowiec z pasją otrzymuje lukratywną propozycję nakręcenia dokumentu o pewnym producencie telewizyjnym (Alan Alda). Filarem tej społeczności jest Judah Rosenthal (Martin Landau), który wkrótce odkrywa, że była kochanka (Anjelica Huston) planuje wyjawić światu prawdę o jego finansowych i pozamałżeńskich wyczynach. Kiedy Cliff wybiera pomiędzy komercją a samorealizacją, Judah chcąc pozbyć się problemu byłej znajomości rozważa radę rabina (Sam Waterson) i morderczy pomysł brata - mafiosa (Jerry Orbach). Obaj panowie muszą podjąć rzutujące na przyszłość decyzje i zadecydować o swoim losie...
ALICJA (Alice)
Przez szesnaście lat Alicja Tate (Farrow) była ignorowana przez męża (Hurt), atakowana przez chorobę i sfrustrowana otaczającą ją nudą. Wszystko zmienia się z dniem, w którym poznaje czarującego muzyka (Mantegna) i trafia do niezwykłego chińskiego zielarza. Kobieta rozpoczyna magiczną podróż i poznaje świat nowych możliwości. Odkrywając swoje prawdziwe oblicze i wewnętrzne potrzeby Alicja uświadamia sobie, że czeka ją konfrontacja z największymi obawami dotyczącymi jej przyszłości. Czy uda jej się zaryzykować wszystko i zmienić przeznaczenie?
CIENIE WE MGLE (Shadows and Fog)
Zwerbowany do totalnie niekompetentnej straży obywatelskiej, tchórzliwy urzędnik Kleinman (Allen) ma wytropić słynnego mordercę. Patrolując okolicę, spotyka połykaczkę mieczy, Irmy (Farrow) i jej chłopaka - klowna (Malkovitch) uciekających z trupy cyrkowej. Chcąc im pomóc, Kleinman porzuca swoje poprzednie zadanie... albo przynajmniej tak mu się wydaje. Razem wkraczają w noc, do tajemniczego świata cieni i mgieł, z którego może nie zdołają wyjść.
MELINDA I MELINDA (Melinda, Melinda)
"Melinda i Melinda" łączy w sobie elementy komedii romantycznej i dramatu w sposób w jaki tylko Woody Allen potrafi to ukazać. Akcja filmu rozgrywa się na Manhattanie i opowiada o zwykłych ludziach zmagających się z takimi problemami jak nietrwałość miłości, niewierność małżeńska, nowoczesny romans i niemożność komunikacji.
Tytułowa Melinda to młoda kobieta o skomplilkowanym życiu osobistym, której losy poznajemy w dwóch wersjach - komediowej i tragicznej. Jak mówi jeden z bohaterów filmu: "Jest przygnębiony, zdesperowany i myśli o samobójstwie. Innymi słowy - wymarzony materiał na komedię".
Wspaniałe, poruszające kreacje stworzyli Chiwetel Ejiofor, Will Ferrell, Jonny Lee Miller, Radha Mitchell, Amanda Peet, Chlöe Sevigny i Wallace Shaw.
(IMPERIAL CINEPIX)
|
|
|
|
Cena: 299,99 PLN
|
|
|
|
|
MĘŻOWIE I ŻONY + TAJEMNICA MORDERSTWA NA MANHATTANIE - zestaw 2 filmów DVD
|
|
MĘŻOWIE I ŻONYW "Mężach i żonach" Woody Allen ukazał komediowy portret dwóch nowojorskich par małżeńskich, które poddają analizie swoje związki i stwierdzają, że... chcą więcej.Woody Allen i Mia Farrow grają wieloletnie małżeństwo, które staje w obliczu poważnego kryzysu, gdy ich najlepsi przyjaciele-grani przez Sydneya Pollacka i Judy Davis - oświadczają im, że się rozstają. Każde z nich natychmiast znajduje sobie młodszego partnera i na nowo odkrywa uroki namiętnej miłości. Nie mija jednak wiele czasu, a do głosu dochodzą zadawnione urazy i nieoczekiwana zazdrość, które każą im przewartościować pochopnie podjęte decyzje."Mężowie i żony" to pełen szalonego humoru film mistrza amerykańskiej komedii. TAJEMNICA MORDERSTWA NA MANHATTANIEDiane Keaton jako Carol Lepton, szukająca sposobu na nudę gospodyni domowa nabiera przekonania, że jej najbliższy sąsiad z apartamentowca na Manhattanie popełnił morderstwo. Kidy jej sceptyczny mąż Larry (Woody Allen) odrzuca te podejrzenia, Carol proponuje wspólne poszukiwania dowodów zalecającemu się do niej przyjacielowi (alan Alda). W miarę jak zwiększa się ich zaangażowanie w śledztwo, coraz bardziej zaczynają się interesować sobą nawzajem. Pod wpływem uwodzicielskiej pisarki (Anielica Huston), którą również pochłania gorączka poszukiwań, a także kierowany zazdrością Larry, z umiarkowanym entuzjazmem przyłącza się do pościgu. Szybko przekonuje się, że w tej grze stawką jest nie tylko jego małżeństwo, ale coś znacznie ważniejszego.Film pełen jest ciętych, ironicznych dialogów oraz komicznych gagów sytuacyjnych. (IMPERIAL CINEPIX) |
|
|
|
Cena: 49,99 PLN
|
|
|
|
|
KOLEKCJA WOODY ALLENA - zestaw 20 filmów DVD
|
|
Kolekcja zawiera 20 najbardziej znanych filmów Woody'ego Allena.
BANANOWY CZUBEK (Bananas)
Fielding Mellish pod wpływem Nancy angażuje się w politykę. Zaczyna brać udział w ulicznych demonstracjach, wygłasza odczyty, za wszelką cenę stara się zaimponować Nancy. Ta jednak pragnie spotykać się tylko z prawdziwym politycznym liderem. Fielding wyjeżdża zatem do San Marcos, gdzie przyłącza się do rebeliantów a po zakończonej rewolucji zostaje prezydentem kraju.
WSZYSTKO, CO ZAWSZE CHCIELIŚCIE WIEDZIEĆ NA TEMAT SEKSU, ALE BALIŚCIE SIĘ ZAPYTAĆ (Everything You Always Wanted To Know About Sex, But Were Afraid To Ask)
Woody Allen - reżyser, autor scenariusza i jedna z gwiazd w filmie "Wszystko co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale baliście się zapytać" prezentuje swoje satyryczne spojrzenie na sprawy seksu, a także prześmiewa się z różnych stylów i technik filmowych.
Jest to znakomity przykład szydzenia z mediów i propagowanych przez nie wartości moralnych. Scenariusz oparty jest na książce doktora Davida Reubena pod tym samym tytułem i w samym filmie Allen udziela zabawnych odpowiedzi na pytania postawione przez dobrego doktora.
W szeregu nowelek filmowych budujących cały film występuje plejada gwiazd a wśród nich obok niepowtarzalnego Woody Allena możemy podziwiać Johna Carradinea, Burta Reynoldsa czy Tonyego Randalla.
ŚPIOCH (Sleeper)
Komedia utrzymana w konwencji science fiction.
Neurotyczny właściciel sklepu ze zdrową żywnością Miles Monroe poddaje się w 1973 roku drobnemu zabiegowi chirurgicznemu, ale ponieważ operacja nie udaje się, lekarze postanawiają go zahibernować. Miles budzi się po dwustu latach w totalitarnym świecie rządzonym przez Wielkiego Brata, świecie pełnym gigantycznych roślin i automatów do wszystkiego włącznie z życiem erotycznym. Bohater - przebrany początkowo za robota - wplątuje się w: 1. romans ze swoją właścicielką; 2. podziemną walkę z totalitarnym systemem.
Film jest doskonałą parodią gatunku, w której wielbiciele kina science fiction odnajdą aluzje do większości klasycznych dzieł.
MIŁOŚĆ I ŚMIERĆ (Love and Death)
Pomysły Woody'ego Allena nie mają końca. W swoim piątym całkowicie autorskim obrazie twórca zwraca się ku literaturze rosyjskiej tworząc jeden z najbardziej zabawnych filmów w swojej karierze. Zobacz wspaniale rozśmieszającą i cudownie eklektyczną esencję rosyjskiej duszy" (New York Magazine), która po raz kolejny udowadnia, że Allen jest prawdziwym geniuszem komedii" (Cosmopolitan).
Tchórzliwy uczony Boris Grushenko (Allen) od lat kocha się w przeuroczej Sonii (Diane Keaton). Jednocześnie czuje ogromną niechęć do służby wojskowej Kiedy jednak jego wybranka planuje poślubić śmierdzącego sprzedawcę śledzi, Boris wstępuje do armii i rusza na wojnę z Napoleonem. Powraca jako bohater wojenny lecz bez grosza przy duszy i, o dziwo, Sonia godzi się za niego wyjść. Przed nimi iście bogate życie: kontemplacje filozoficzne, celibat i najbardziej wykwintne posiłki ... ze śniegu. Gdy francuskie wojska wkraczają do Rosji, a Sonja wpada na pomysł zamachu na Napoleona - to właśnie Boris przekonuje się, że Bóg jest przeceniony, w zaświatach brakuje damskiego towarzystwa, a anioł śmierci jest niegodny zaufania!
ANNIE HALL (Annie Hall)
"Annie Hall" uważany jest za przełomowy film Woody Allena (zdobywca czterech Oscarów, w tym za Najlepszy Film Roku). Film bawiąc zmusza także do myślenia. Uznany przez krytyków za największe dzieło w dorobku Allena "Annie Hall" potwierdza, że "Allen zakończył swą drogę wiodącą od zwykłego komika, po błyskotliwego humorystę, od autora komedii i pomysłowego reżysera, aż po nowatorskiego i kreatywnego artystę" Sunday Review.
Życie Alvy Singera (Allen) jednego z najbardziej błyskotliwych komików na Manhattanie, zmienia się, gdy jego najlepszy przyjaciel Rob (Tony Roberts) przedstawia go uroczej piosenkarce z nocnego klubu, Annie Hall (Diane Keaton).
Alvy nie zdaje sobie sprawy, że jest naprawdę zakochany, do czasu gdy Annie poszukując nowego życia i ... kochanka (Paul Simon) porzuca go. Dopiero wtedy Alvy robi wszystko, aby odzyskać Annie - czyli to co w życiu najważniejsze - prawdziwą miłość.
WNĘTRZA (Interiors)
Pierwszy poważny dramat Woody'ego Allena, ukazuje relacje w rodzinie przeżywającej kryzys. Allen, stworzył wyjątkowy i poruszający obraz, który "na zawsze wpisał się w historię kina" (The Hollywood Reporter).
Kiedy po wielu latach małżeństwa Eve (Geraldine Page), dekoratorka wnętrz, zostaje porzucona przez męża Arthura (E.G. Marshall), pozornie dobre relacje pomiędzy ich trzema córkami przyjmują nieoczekiwany obrót. Obnażona zazdrość, kompleksy i niechęci zaczynają wypełniać dotychczas spokojny dom. Pisarka Renata (Diane Keaton), niepewna przyszłości Flyn (Kristin Griffith) i początkująca aktorka Joey (Marybeth Hurt), zostają poddane ciężkiej próbie. Dla dobra matki siostry starają się ze sobą porozumieć, jednak kiedy ojciec ogłasza, że postanawia ożenić się z kobietą, dla której opuścił rodzinę tragedia jest tylko kwestią czasu...
MANHATTAN ( Manhattan)
Nominowany do dwóch Oscarów za scenariusz i dla najlepszej aktorki drugoplanowej i uznany za jeden z najlepszych filmów w dorobku Woody Allena "Manhattan" jest melancholijnym wyznaniem miłości do rodzinnego miasta reżysera - Nowego Jorku i dogłębnym portretem tej metropolii. Allen porusza w nim problem miejskiej alienacji i wszechogarniającej pustki w mieście, które wyzute jest z wszelkich uczuć z powodu narkotyków, barów szybkiej obsługi i mechanicznego seksu. Zrealizowany w technice czarno-białej pierwszy film Allena nakręcony w tej konwencji i ubarwiony wspaniałą muzyką Gershwina "Manhattan" jest rzetelnym portretem swoich czasów, który może być przedmiotem studiów i analiz przez całe dekady - Time Magazine.
42-letni mieszkaniec Manhattanu Isaak Davis (Allen) ma pracę, której nienawidzi, 17-letnią dziewczynę Tracy (Mariel Hemingway), której nie kocha, byłą żonę lesbijkę (Meryl Streep) piszącą "szczerą" książkę o ich małżeństwie ... żonę, którą Isaak chętnie by udusił gołymi rękami.
Wszystko się zmienia gdy związuje się z pełną seksu i inteligentną Mary (Diane Keaton), rozstaje się z Tracy, porzuca pracę i nareszcie cieszy się życiem, które nabrało sensu i kolorytu, życiem w mieście w którym seks jest tak łatwy i powszechny jak uścisk dłoni a do świata prawdziwej miłości prowadzą obrotowe drzwi ...
WSPOMNIENIA Z GWIEZDNEGO PYŁU (Stardust Memories)
Oto "zwariowana, zabawna" (The New York Times), ostra satyra Woody'ego Allena na cenę jaką płaci się za sławę i popularność. Jest to opowieść o pozbawionym wszelkich złudzeń filmowcu, która przez wielu krytyków nazwana została "pozycją obowiązkową" (Jeffrey Lyons) dla każdego wielbiciela talentu Allena!
Legendarny komik Sandy Bates (Allen) ma dosyć bycia mistrzem komedii i pragnie zrealizować się w innej dziedzinie. Krążąc na skraju załamania nerwowego bierze udział w weekendowej retrospektywie własnej twórczości. Konfrontuje znaczenie swojej pracy, wspomnienia swej wielkiej miłości, Dorrie (Charlotte Rampling) i wartość związku z obecną dziewczyną, Isobel (Marie-Christine Barrault). Zmagając się z halucynacjami, wizytami obcych i krwiopijcami ze studia produkcyjnego Bates desperacko szuka sensu dalszego życia i odpowiedzi na najważniejsze pytania.
SEX (SEKS) NOCY LETNIEJ (A Midsummer Night's Sex Comedy)
"Piękny jak obrazy impresjonistów" (The New York Times), "lekki i zmysłowym" (LA Weekly) film "najlepszego twórcy komedii w Ameryce" (The Film Journal)!
Woody Allen w znakomitej formie - jako reżyser, scenarzysta i aktor! Towarzyszą mu takie gwiazdy jak Mia Farrow (po raz pierwszy u Allena), Jose Ferrer, Julie Hagerty, Tony Roberst oraz Mary Steenburgen.
Miłość i magia wiszą w powietrzu! Przekonują się o tym goście pewnego wynalazcy Andrew i jego żony Adrian odwiedzając ich uroczą posiadłość z okazji ceremonii zaślubin filozofa Leopolda z młodą i piękną Ariel. Atmosferę rozgrzewa do czerwoności przybycie przyjaciela Andrew, doktora Maxwella Jordana wraz z Dulcy, bardzo niegrzeczną pielęgniarką... W magiczny wieczór Ariel ulega Maxwellowi, Leopold uwodzi Dulcy a państwo młodzi mówią "tak" wszystkim... poza sobą!
ZELIG (Zelig)
Wielu pyta czy Zelig to człowiek z osobowością. Ba! Nie jedną!
Zobacz jeden z najbardziej zabawnych filmów w karierze Woody'ego Allena i odkryj prawdę dotyczącą zaburzenia osobowości! Czy jesteś gotowy na rozrywkę najwyższych lotów w niesamowitych proporcjach? Oto nominowana do dwóch Oscarów "zapierająca dech w piersiach" (Playboy) "czysta magia" (Newsweek) podkreślająca status reżysera jako premiera amerykańskiego kina" (The New York Times)!
Leonard Zelig, społeczny i medyczny fenomen, niczym kameleon potrafi upodobnić się do osoby, z którą przebywa. Leczony przez dr Eudorę Fletcher (Farrow), mężczyzna zaczyna pozbywać się objawów nagłego zmieniania osobowości wraz z wizerunkiem i ujawniać wrażliwe strony. Wkrótce, z paranoika poprzez gwiazdę mediów, Zelig staje się narzeczonym Eudory. Szczęście kobiety trwa jednak krótko - zagubione osobowości Leonarda nie dają o sobie zapomnieć. Mężczyzna znika z powierzchni Ziemi zmuszając doktor Fletcher do poszukiwań człowieka, który mógł wcielić się w każdego...
DANNY ROSE Z BROADWAYU (Broadway Danny Rose)
Jeśli jesteś broadwayowskim impresario, a twoi klienci to grająca na pianinie papuga, stepujący jednonogi tancerz czy jąkający się brzuchomówca, wiesz, że daleko nie zajdziesz. Oto Danny Rose - powiedzmy sobie szczerze: nieudacznik. Czym wyróżnia się on zatem wśród innych agentów? Otóż Danny dostaje jedną na milion szansę zabłyśnięcia w branży. Wszystko na skutek nagłego sukcesu innego podopiecznego Lou Canovy, wykonawcy starych melodii. Nad wielkim i wyprzedanym koncertem zbierają się jednak czarne chmury. Lou nie zaśpiewa, dopóki na występ, na którym będzie obecna jego żona, Danny nie przyprowadzi drugiej miłości śpiewaka, Tiny (Mia Farrow). Odkrywając, że kochanka Canovy utrzymuje kontakty z mafią, Rose zdaje sobie sprawę, że ten wieczór zapamięta do końca swoich dni. Chcąc zachować pozory i uratować resztę swojej kariery mężczyzna zrobi wszystko, by przedstawienie trwało. W przeciwnym wypadku kurtyna opadnie na coś więcej niż teatralną scenę...
PURPUROWA RÓŻA Z KAIRU (The Purple Rose of Cairo)
W "jednym z najlepszych filmów o filmie, jakie kiedykolwiek nakręcono" (Time Magazine) Woody Allen po raz kolejny łamie konwencje i tworzy wspaniałą, magiczną opowieść o życiu, miłości, iluzji i nadziei. Nominowany na Oscara w kategorii Najlepszy scenariusz oryginalny, hołd reżysera dla kina i jego twórców, jak żaden inny obraz "ukazuje prawdziwą magię X muzy" (Screen International) w najlepszy z możliwych sposób! Wspaniałe i pamiętne kreacje stworzyli tu m.in. Mia Farrow, Jeff Daniels, Danny Aiello i Diane West.
Samotna kelnerka Cecilia (Farrow) znajduje ukojenie w projekcjach filmowych. Uzależniona od srebrnego ekranu, odwiedza kino kiedy tylko może. Oglądając kolejny raz seans Purpurowej róży z Kairu Cecilia nie może się spodziewać, że czeka ją przygoda, która na zawsze odmieni jej szare życie. Zaskoczona wyjściem z ekranu głównego bohatera odkrywa wielkie zauroczenie filmową postacią. To romans, na który czekała całe życie. Los ma dla niej jeszcze większą niespodziankę - wkrótce Cecilia poznaje aktora, który stworzył ową kreację. Zakochana w ideale i zauroczona gwiazdą z pierwszych stron gazet, skromna wielbicielka kina odkrywa, że granicę pomiędzy rzeczywistością a fantazją wyznacza tylko przyspieszone bicie serca...
HANNA I JEJ SIOSTRY (Hannah And Her Sisters)
Pełen śmiechu, łez i subtelnego piękna film "Hanna i jej siostry" jest wspaniałym dokonaniem w dorobku Woody'ego Allena.
Zdobywca 3 Oscarówr z doskonałymi kreacjami aktorskimi "Hanna i jej siostry" jest opowieścią o trzech niezwykłych kobietach.Najstarsza córka - Hanna Mia Farrow jest oddaną żoną, kochającą matką i odnosząca sukcesy aktorką. Jest także prawdziwą i lojalną podporą dla swoich dwóch, ciągle jeszcze szukających celu w życiu sióstr - Lee Barbara Hershey i Holly Dianne Wiest - jest emocjonalnym kręgosłupem całej rodziny, która zdaje się tego wcale nie doceniać. Gdy jednak doskonale uporządkowany świat Hanny zostaje zniszczony przez siostrzaną rywalizację, kobieta zdaje sobie nagle sprawę, że jest tak samo samotna i zagubiona jak wszyscy inni. Aby się odnaleźć, musi dokonać wyboru między niezależnością rodziny z którą żyje a rodziną bez której żyć nie może.
ZŁOTE CZASY RADIA (Radio Days)
Słuchając audycji radiowych o super bohaterach, misjach szpiegowskich i pięknych gwiazdach filmowych, 10-letni Joe Needleman marzy, by pewnego dnia przytrafiła mu się podobna przygoda. Chciałby zobaczyć na horyzoncie wrogą łódź podwodną, nieprzyjazną flotę powietrzną lub, w ostateczności, skąpo ubraną nauczycielkę z podstawówki. Kiedy Joe snuje fantazje przy głosach dobiegających z głośnika, spikerzy i prezenterzy zasiadający przy mikrofonach również nie stronią od marzeń. Gwiazdy przemijają, kariery upadają, trendy odchodzą - mimo wszystko jedno jest pewne: złote czasy radia może i zanikają, jednak magia wspomnień 10-latka trwa...
WRZESIEŃ (September)
Po przejściu załamania nerwowego, Lane (Farrow) powraca w rodzinne strony do Vemont, by odzyskać siły. Zauroczona adorującym ją sąsiadem, kobieta jest decyduje się opuścić dom i zacząć nowe życie. Gdy uczucia mężczyzny słabną, a matka przybywa z druzgocącą wiadomością, Lane wpada wyniszczającą sieć pasji, oszustwa i manipulacji. Jedyną drogą wyjścia z sytuacji jest pokonanie paraliżującego strachu i konfrontacja z przerażającą tajemnicą sprzed lat...
INNA KOBIETA (Another Woman)
Inteligentna, odnosząca sukcesy i szczęśliwie zamężna Marion (Rowlands) uważa swoje życie za zadowalające. Wszystko zmienia się z chwilą poznania pewnej kobiety (Farrow), która otwiera jej oczy na drzemiącą w sercu wewnętrzną pustkę. Marion odkrywa prawdy dotyczące swojego małżeństwa, niewierności męża (Holm) i uczucia do innego mężczyzny (Hackman). Idąc za przesłaniem "teraz albo nigdy" kobieta postanawia diametralnie zmienić swoje życie i odzyskać utraconą przed laty pasję, która pozwalała jej osiągnąć wszystko, czego pragnęła.
ZBRODNIE I WYKROCZENIA (Crimes and Misdemeanors)
W dziewiętnastym filmie Allena wkraczamy w świat twórców filmowych i producentów telewizyjnych.
Cliff Stern (Allen), pełen ideałów filmowiec z pasją otrzymuje lukratywną propozycję nakręcenia dokumentu o pewnym producencie telewizyjnym (Alan Alda). Filarem tej społeczności jest Judah Rosenthal (Martin Landau), który wkrótce odkrywa, że była kochanka (Anjelica Huston) planuje wyjawić światu prawdę o jego finansowych i pozamałżeńskich wyczynach. Kiedy Cliff wybiera pomiędzy komercją a samorealizacją, Judah chcąc pozbyć się problemu byłej znajomości rozważa radę rabina (Sam Waterson) i morderczy pomysł brata - mafiosa (Jerry Orbach). Obaj panowie muszą podjąć rzutujące na przyszłość decyzje i zadecydować o swoim losie...
ALICJA (Alice)
Przez szesnaście lat Alicja Tate (Farrow) była ignorowana przez męża (Hurt), atakowana przez chorobę i sfrustrowana otaczającą ją nudą. Wszystko zmienia się z dniem, w którym poznaje czarującego muzyka (Mantegna) i trafia do niezwykłego chińskiego zielarza. Kobieta rozpoczyna magiczną podróż i poznaje świat nowych możliwości. Odkrywając swoje prawdziwe oblicze i wewnętrzne potrzeby Alicja uświadamia sobie, że czeka ją konfrontacja z największymi obawami dotyczącymi jej przyszłości. Czy uda jej się zaryzykować wszystko i zmienić przeznaczenie?
CIENIE WE MGLE (Shadows and Fog)
Zwerbowany do totalnie niekompetentnej straży obywatelskiej, tchórzliwy urzędnik Kleinman (Allen) ma wytropić słynnego mordercę. Patrolując okolicę, spotyka połykaczkę mieczy, Irmy (Farrow) i jej chłopaka - klowna (Malkovitch) uciekających z trupy cyrkowej. Chcąc im pomóc, Kleinman porzuca swoje poprzednie zadanie... albo przynajmniej tak mu się wydaje. Razem wkraczają w noc, do tajemniczego świata cieni i mgieł, z którego może nie zdołają wyjść.
MELINDA I MELINDA (Melinda, Melinda)
"Melinda i Melinda" łączy w sobie elementy komedii romantycznej i dramatu w sposób w jaki tylko Woody Allen potrafi to ukazać. Akcja filmu rozgrywa się na Manhattanie i opowiada o zwykłych ludziach zmagających się z takimi problemami jak nietrwałość miłości, niewierność małżeńska, nowoczesny romans i niemożność komunikacji.
Tytułowa Melinda to młoda kobieta o skomplilkowanym życiu osobistym, której losy poznajemy w dwóch wersjach - komediowej i tragicznej. Jak mówi jeden z bohaterów filmu: "Jest przygnębiony, zdesperowany i myśli o samobójstwie. Innymi słowy - wymarzony materiał na komedię".
Wspaniałe, poruszające kreacje stworzyli Chiwetel Ejiofor, Will Ferrell, Jonny Lee Miller, Radha Mitchell, Amanda Peet, Chlöe Sevigny i Wallace Shaw.
(IMPERIAL CINEPIX)
|
|
|
|
Cena: 595,97 PLN
|
|
|
|
|
MARIA ANTONINA
|
|
Zdobywczyni Oscara Sofia Coppola (2003, Najlepszy Scenariusz, Między słowami) zrealizowała świeżą i oryginalną wersję opowieści o życiu niezwykle barwnej postaci historycznej, legendarnej, młodziutkiej królowej Francji, Marii Antoninie.
KIRSTEN DUNST wcieliła się w postać Marii Antoniny, która w wieku zaledwie 14 lat została wydana za mąż za króla Francji Ludwika XVI. Za młoda i zbyt naiwna by być królową, szybko została wciągnięta w pełne intryg i skandali pałacowe życie. Szybko stała się synonimem próżności i niepohamowanej rozrzutności, zyskując przydomek Madame Deficyt.
(IMPERIAL)
Filmowa historia zaczyna się w momencie, kiedy 14-letnia Maria Antonina zostaje "wykorzeniona" ze znajomego jej otoczenia rodziny i przyjaciół na wiedeńskim dworze i przeniesiona do wyszukanego, pełnego przepychu, dekadenckiego świata podparyskiego dworu w Wersalu.
Nie ulega wątpliwości, że Maria Antonina jest jedynie pionkiem w tym zaaranżowanym mariażu dwóch największych rodów dynastycznych Europy. Jej małżeństwo ma zapewnić harmonię i zbliżenie między Habsburgami i Burbonami.
Nastoletni małżonek Marii Antoniny, delfin Ludwik (Jason Schwartzman) jest bowiem następcą francuskiego tronu. Jednak młodziutka królowa nie jest przygotowana do pełnienia roli, w jakiej widziałby ją francuski dwór i jego podwładni. Pod piękną powłoką urody i gracji skrywa się niepewność i przerażenie młodej kobiety otoczonej przez dwór nieprzychylnych jej krytyków, nieszczerych pochlebców i plotkarzy. Znajdująca się w pułapce dworskich konwenansów Maria Antonina musi znaleźć sposób na wpasowanie się do tego obcego jej świata.
Adaptację do nowego otoczenia komplikuje jeszcze dodatkowo obojętność męża, Ludwika. Przez prawie siedem lat małżeństwo tych dwojga zostaje nieskonsumowane. Przyszły król okazuje się fatalnym kochankiem, co budzi obawy, jak również ciągłe plotki, na temat ich wspólnego pożycia, a szczególnie tak ważnego dla monarchii potomstwa.
Przytłoczona takim stanem rzeczy młoda królowa szuka azylu w kontaktach z dekadenckim kręgiem francuskiej arystokracji oraz w sekretnym romansie z atrakcyjnym szwedzkim hrabią Fersenem (Jamie Dornan). O jej stylu życia i tajemnicach alkowy z czasem zaczyna plotkować cała Francja.
Niezależnie od tego, czy jest idealizowana ze względu na nieskazitelny styl, czy też pokazywana jako czarny charakter ze względu na całkowity brak kontaktu i oderwanie od realiów życia poddanych, reakcje związane z jej osobą są zawsze skrajne. Zapomina się często, że Maria Antonina z czasem dojrzewa, staje się świadomą kobietą, żoną, matką i królową, zmiecioną jednak w tragicznych okolicznościach przez wichurę historii - krwawą Rewolucję Francuską.
(Informacja dystrybutora) |
|
Wysyłamy w terminie: 3-5 dni |
|
|
Cena: 39,90 PLN
|
|
|
|
|
SZTUKA ZRYWANIA
|
|
Vince Vaughn i Jennifer Aniston to gwiazdy "Sztuki zrywania", komedii romantycznej, której akcja zaczyna się tam, gdzie zazwyczaj kończą się inne filmy tego gatunku - gdy bohaterowie zaczynają doprowadzać się do szaleństwa!
Po ostatnim tekście typu: "nawet takiego drobiazgu nie jesteś w stanie dla mnie zrobić", Brooke (Aniston) stwierdza, że musi odejść od swojego chłopaka Gary'ego (Vaughn). To stwierdzenie rozpoczyna istną lawinę niezdarnych zagrań, szalonych podchodów i niewydarzonych podstępów z obu stron - inspirowanych przez przyjaciół rozchodzącej się pary i ... pewnego nieznajomego! Gdy okazuje się, że oboje nie zamierzają wyprowadzać się ze wspólnego mieszkania, jedynym rozwiązaniem wydaje się doprowadzenie drugiej strony do stanu wrzenia!
|
|
|
|
Cena: 22,99 PLN
|
|
|
|
|
|
|