|
|
|
|
|
IMPERIUM SŁOŃCA - wydanie 2 płyt DVD (Legendy Kina)
|
|
Opis: Film, który wzbudził wielkie zainteresowanie na całym świecie zarówno u publiczności, jak i u krytyków, był nominowany do Oscara w dziesięciu kategoriach. Szanghaj, początek lat 40, II wojna światowa. Dwunastoletni Jim, syn brytyjskiego dyplomaty, zostaje rozdzielony z rodzicami po wejściu wojsk. Teraz Jim jest zdany na własne siły. Jego tułaczka przez wymarłe, rodzinne miasto kończy się w obozie dla internowanych. Dziecko z dobrego domu okazuje się bardzo pojętne i szybko adaptuje się w ekstremalnych warunkach. (GALAPAGOS) |
|
Tytuł oryginalny: Empire Of the Sun - Special Edition (2DVD) |
Kategoria:
dramat,
wojenny
|
Czas trwania: 146 min. |
Obsada:
Christian Bale,
John Malkovich,
Miranda Richardson,
Nigel Havers,
Joe Pantoliano,
Leslie Phillips,
Masatô Ibu,
Emily Richard,
Rupert Frazer,
Ben Stiller,
David Neidorf,
Ge Yan Zhao,
Ralph Seymour,
Robert Stephens,
Guo Xue Liang
|
Reżyseria:
Steven Spielberg
|
Scenariusz:
Tom Stoppard,
Menno Meyjes
|
Muzyka:
John Williams
|
Dodatki: w wersji oryginalnej- zwiastun filmowy
- dokument "A China Odyssey"
|
Rok produkcji:
1987
|
Data premiery: 22.09.2006 |
Dźwięk: DOLBY DIGITAL 5.1 |
Wersja językowa: angielska, niemiecka, hiszpańska |
Napisy: polskie, angielskie, niemieckie |
Format obrazu: 1.85:1 Szerokoekranowy (16:9) Anamorficzny |
Region: 2 |
Nośnik: DVD |
Liczba płyt: 2 |
Dystrybutor:
GALAPAGOS
|
Wysyłamy w terminie: 3-4 dni |
|
NAKŁAD WYCZERPANY |
|
|
Cena: 27,47 PLN
|
|
|
|
|
O IMPERIUM SŁOŃCA - wydanie 2 płyt DVD (Legendy Kina) użytkownik markijan napisał:
Tam, gdzie wschodzi słońce
Film Stevena Spielberga "Imperium słońca" powstał w oparciu o wspomnienia zawarte w autobiograficznej powieści Jamesa G. Ballarda. Pisarz urodził się w 1930 roku w Szanghaju, tam przeżył dzieciństwo, II wojnę chińsko-japońską. Życie w obozie dla internowanych, gdzie został przeniesiony po zbombardowaniu Pearl Harbor, posłużyło jako kanwa dla historii. To, co widzimy na obrazie, to "licencia poetica" Ballarda, który również "umieścił siebie", już jako dorosłego, w powieści "Cash". Młody Jamie Graham żyje w luksusie dzięki swojemu ojcu - angielskiemu biznesmenowi. Jest wychowywany w odseparowaniu od chińskiej kultury, w eleganckim domu - "ostoi wyspiarskiej europejskości". Zepsuty chłopiec stałby się dumnym biznesmenem, gdyby nie wojna. Rozłączony z rodziną, musi samodzielnie wejść w dorosłość. Spielberg nie przypadkowo wybrał tę historię. Ma pewną słabość do okresu magicznej młodości. Uwielbia nam opowiadać o dzieciach, co udowodnił w "E.T.", "A.I. - Sztucznej inteligencji", "Ekspresie polarnym". Są one bardziej wrażliwe od dorosłych, pozbawione uprzedzeń, inaczej widzą świat i w odmienny sposób o nim mówią. Trzeba przyznać, że ten temat doskonale się realizuje w plastycznych wizjach wrażliwej duszy. Dzieci zna i rozumie, mimo że pozornie jest dorosły - może bardziej to mężczyzna o niewinności dziecka? Obraz umie pokonać przepaść między ludźmi. Oczami chłopca widzimy wszystko to, co dla Japończyków czasów wojny było charakterystyczne. Obóz, gdzie internowanych traktowano z pogardą i okrucieństwem (Japończycy nie mogli zrozumieć, dlaczego ich więźniowie nie decydowali się na honorowe samobójstwa). Misje kamikadze, pozbawione logiki, dalekie od ethosu samurajów. Wybuch bomby atomowej, który dziecko widzi jako namacalny znak duszy zmarłej kobiety, opiekującej się nim. Chłopiec potrafi zaprzyjaźnić się nawet z wrogiem - japońskim żołnierzem skazanym na samobójczą misję, bo dziecko wszędzie potrafi dostrzec dobro. Zło jest dla niego prawie namacalne wśród Anglików i Amerykanów, którzy zwykle nie starają się mu pomóc. Pozostawiony samemu sobie, wędruje z nami przez film. To nasz przewodnik. Tło stanowi wspaniała muzyka Johna Williamsa, który wraz z reżyserem stanowi nierozłączny duet - dwóch ludzi, którzy rozumieją się bez słów, niczym David Lynch i Angelo Badalamenti, Tim Burton i Danny Elfman. Krytycy uważają, że okrucieństwo wojny wywołało na Balladzie silne wrażenie i spowodowało apokaliptyczny nastrój jego literatury, przesiąkniętej brutalną przemocą. Sam autor wypowiada się: "Nie sądzę, żeby ktoś mógł zaznać wojny i żeby nie zmieniła się przy tym na zawsze jego percepcja świata. Krzepiąca sceniczna dekoracja, jaką zapewnia nam codzienna podmiejska rzeczywistość zachodu, zostaje rozdarta, widać pokryte strzępami rusztowanie, potem dostrzegamy ukrytą prawdę, a to może być przerażającym doświadczeniem". Kusi, aby porównywać "Imperium namiętności" do "Idź i patrz" Elema Klimowa. Spielberg nie wędruje jednak z nami na skraj szaleństwa, nie decyduje się na bliski kontakt ze złem absolutnym. Pragnie raczej wraz z Jamiem przezwyciężyć koszmar wojny i wrócić do codzienności. Teraz inaczej postrzeganej, bo głębiej i krytyczniej. Tak rodzi się artysta.
|
|
|
|
Klienci , którzy nabyli tę publikację, kupili również:
|
|
|
|
|
|