|
|
|
|
|
PAPRYKA
|
|
Opis: Film Satoshi Kona - reżysera PERFECT BLUE i RODZICÓW CHRZESTNYCH Z TOKIO
Przygotuj się!
Za chwilę przekroczysz wrota świata fantasy, krainy wiecznej wyobraźni, gdzie sny i rzeczywistość spotykają się tworząc niesamowite wizualne widowisko! Przed Tobą podróż do miejsca, w którym można kontrolować sny.
Kiedy rewolucyjny wynalazek zostaje skradziony, nieustraszony detektyw i genialny terapeuta łączą siły, by odzyskać maszynę pozwalającą ingerować w sny. Jeśli ich misja się nie powiedzie, zbrodniarze snów przejmą kontrolę nad każdym śpiącym człowiekiem.
Zobacz kultowy już tytuł kina anime, najnowszy film Satoshi Kona.
(IMPERIAL)
|
|
Tytuł oryginalny: Paprika
|
Kategoria:
animowany,
anime
|
Czas trwania: 87 min. |
Reżyseria:
Satoshi Kon
|
Scenariusz:
Yasutaka Tsutsui,
Satoshi Kon
|
Muzyka:
Susumu Hirasawa
|
Dodatki:
- dostęp do wybranych scen
- komentarze twórców
- zwiastuny
|
Rok produkcji:
2006
|
Data premiery: 4.09.2007 |
Dźwięk: DOLBY DIGITAL 5.1 |
Wersja językowa: japońska, niemiecka, angielska
|
Napisy: polskie, angielskie, arabskie, bułgarskie, chorwackie, czeskie, duńskie, holenderskie, fińskie, niemieckie, greckie, hebrajskie, hinduskie, węgierskie, islandzkie, norweskie, portugalskie, rumuńskie, słoweńskie, hiszpańskie, szwedzkie, tureckie
|
Format obrazu: 1.85:1 - 16x9
|
Nośnik: DVD |
Liczba płyt: 1 |
Dystrybutor:
IMPERIAL CINEPIX
|
|
NIEDOSTĘPNY |
|
|
Cena: 31,37 PLN
|
|
|
|
|
O PAPRYKA użytkownik polak1100 napisał:
Dochodzenie prowadzone w zagubionych snach. Satoshi Kon przekonuje nas, że anime przeznaczone jest nie tylko dla dzieci. Tak, jak robił to w komiksie Neil Gaiman swoim "Sandmanem". Te animacje są nawet niewskazane dla młodszej widowni. Są mroczne, skomplikowane, pełne przemocy i napięcia. Znakiem rozpoznawczym Japończyka jest pogłębiona psychologia bohaterów i mieszanie jawy ze snem. To wszystko odnajdziemy także w jego najnowszym dziele. Satoshi Kon jest, pod względem wprawiania widowni w zakłopotanie, japońskim odpowiednikiem Michela Gondry'ego. Gubienie granicy pomiędzy rzeczywistością a iluzją idzie im obu nawet coraz lepiej - i już zupełnie nie wiemy, gdzie jesteśmy. "Paprika" ma pewne nowe elementy, niespotykane dotąd w twórczości animatora. Satoshi Kon zajął się tym razem futurystyczną techniką. Jego świat przyszłości jest jednak niezbyt odległy w czasie, wręcz bardzo nam bliski. Reżyser kreśli intrygę w środowisku psychologów zajmujących się badaniem snów. Są oni o krok od wprowadzenia na rynek technologii, która zrewolucjonizuje marzenia senne. Kon pyta nas o odpowiedzialność twórców za ich dzieła. Bada wspólnie z kompozytorem Susumu Hirasawą konflikt natury z maszynami oraz zaburzenia, jakim podlegają bohaterowie. Znów w filmie mistrza zjawia się jego ulubiona postać kobieca - osoba wrażliwa i zagubiona, która ma co najmniej dwie tożsamości. I, jak zawsze, jest wielką miłośniczką filmów. Dr Chiba - naukowiec i psycholog - prowadzi dochodzenie w sprawie kradzieży niebezpiecznej technologii DC Mini, coraz głębiej zanurzając się w obce marzenia. Są to niesamowite wizje, zachwycające niespotykaną oryginalnością. Wypełnione przez szaleńców, wypowiadających zagadkowe kwestie, pozornie bez sensu. Sama animacja ma piękne, realistyczne barwy, które znamy z "Paranoia agent" czy "Rodziców chrzestnych z Tokio". Jest szalenie dynamiczna i wprawia w zdumienie bogactwem pomysłów. Artysta porusza tematy tak obce japońskim filmom (także tym "normalnym"). Wybrał dla swego osobistego kina medium animacji, by jego historie mogły z łatwością wędrować pomiędzy jawą a snem. I jest to niezmiernie pociągające, atrakcyjne jak światy Philipa Dicka, zagubione w maskach i ułudzie. Wydawało mi się, że Satoshi Kon wyeksploatował już anime i swoje pomysły. A jednak - zrobił "Paprikę" i chyba jeszcze nie raz udowodni, że potrafi opowiedzieć coś niespotykanego. Film ten jest pewnego rodzaju podsumowaniem twórczego dorobku. Czuje się to namacalnie zwłaszcza na koniec filmu, gdy oglądamy plakaty poprzednich filmów i widzimy poster przyszłego.
|
|
|
|
Klienci , którzy nabyli tę publikację, kupili również:
|
|
|
|
|
|